marți, 1 aprilie 2014

Cati ministri, atatea gogosi. (text nesatiric. Parol!)

De trei minute astept liftul care ma anunta fie ca urca, fie ca o sa coboare, dar in niciun caz ca are de gand sa se opreasca sa ma ia si pe mine. Mi se pare o eternitate. Asa se intampla mereu cand imi este foame...
In sfarsit, usile se deschid si eu, ca si cand as fi patruns prin portile lui Sesam,  ma arunc in lift. Apas butonul catre parter, dar doi indivizi imbracati in costume negre si cu insigne in piept isi fac aparitia zambitori. Deh! Nu ma pot face ca nu i-am vazut. Apas pe butonul care pastreaza usile deschise. 
Imi multumesc si se aseaza cuminti prin colturi asteptand sa se inchida iar usa. 
Usa da sa se inchida, dar iar apare un individ zambitor. Tot imbracat in costum negru si tot cu insigna.
-Ce placere, domnule Ministru!
-Onoarea e de partea mea, domnule Ministru!
Apoi, catre al treilea:
-Sa traiti domnule Prezident!
-Cu stima, domnule Ministru!
Usile se inchid in sfarsit. Incerc in zadar sa-mi caut prin memoria mea apolitica figurile acestor ilustri ministri si prezidenti, dar rezultatul este nul. Sa zic, mai degraba, ca ar fi parlamentari dupa insigne sau functionari din Parlament. Dar poate nu stiu eu.
Liftul coboara. Se opreste la urmatorul etaj de unde mai preluam niste indivizi. Nu-i bai, ca in lift pot intra 12 persoane.
Ce bucurie subita! Iarasi:
-Domnule Ministru...
-Domnule Ministru...
-Domnule Prezident...
-Domnule Prezident...
Ma fac mica in coltul meu si ma rog ca vreun rau-facator sa nu se gandeasca sa saboteze acest lift guvernamental sau chiar prezidential in care se afla si un suflet inocent: eu.
Ajungem la parter in siguranta. .
Dam sa iesim, dar, ce surpiza placuta, domnii Ministrii dau nas in nas cu alti domni Minstri si Prezidenti!
Eu, profitand de momentul in care ei s-au regasit bucurosi, grabesc pasul sa ajung inaintea lor. Cu atati Ministri in fata mea nu mai apucam sa mananc nici maine!
Se vede treaba insa ca nu degeaba sunt Ministri. Cumva au reusit sa ma fenteze, astfel ca, in mod cu totul inexplicabil am fost incadrata de ei: doi in fata, trei in spate.
Foarte voiosi, cei din fata incearca sa socializeze cu mine si ma intreaba daca nu am nicio treaba de rezolvat la sectorul 2. Eu, cu fals regret le zic ca stau in 3. Apoi imi dau la o parte un fir de par imaginar de pe fata, fix cu mana stanga, pe care este instalat elementul de siguranta: verigheta. Asta ca sa nu-i zic in fata: "marlanule!"
In sfarsit, dupa o lunga epopee ajungem la casa. 
Domnii Ministrii comanda pe rand ciorbita de vacuta, cartofi prajiti, ciolan, diverse salate si unul care tinea post si care a tot incercat sa se strecoare in fata mea la rand, ciulama de ciperci cu mamaliguta. Ca desert, toti Minstrii au cazut de acord sa comande gogosi. Multe gogosi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu